wtorek, 1 sierpnia 2017

Jak motywuję się do pisania postów?

Ostatnio czytając komentarze zauważyłam jeden z zapytaniem, jak motywuję się do pisania postów, dlatego dzisiejszy post poświęcę właśnie temu tematowi.

1. Wena i inspiracja
Przeglądam blogi, ponieważ zawsze kiedy to robię mam możliwość wypowiedzenia się na jakiś temat, zdobycia nowej inspiracji, a zdarza mi się nawet, że podczas pisania komentarza na jednym z blogów nieumyślnie napiszę jakąś myśl, która nadawałaby się do tematu następnego postu. Motywacja sama przyjdzie, kiedy dosięgnie nas wena, ale czasami trzeba jej trochę pomóc i poszukać inspiracji.


2. Czytelnicy
Jedną z moich kluczowych motywacji jest to, że mam czytelników, gdyby nikt nie czytał mojego bloga przestałabym prędzej czy później publikować nowe posty. 

3. Komentarze
O ile wyświetlenia są wyznacznikiem czytelnictwa, to komentarze pod postami są bardzo budujące i motywują do pisania następnych tekstów. Lubię czytać komentarze, kiedy brakuje mi motywacji, zwłaszcza takie, które rzeczywiście wnoszą coś nowego i nie ograniczają się do nic nie znaczącego zdania "Super post".


4. Przyrost obserwacji
Moją czwartą motywacją są obserwatorzy, a konkretnie to, że widzę ich przyrost. Od razu banan pojawia się na twarzy jak widzi się, że z dnia na dzień obserwacji jest więcej. :)

5. Propozycje współprac
Może to trochę dziwne, ale do pisania i prowadzenia bloga motywują mnie także propozycje współprac, które co jakiś czas się pojawiają. To taki delikatny sygnał, że blog coraz więcej znaczy w blogosferze. Miłe uczucie.


6. Cytaty na temat blogowania
Prócz wszystkich wymienionych od czas do czasu szukam cytatów dotyczących blogowania. One też mnie w pewnym stopniu motywują.

Źródło: grafika google
7. Blogowa rutyna
Może to nie była do końca moja motywacja, ale w roku szkolnym, kiedy wracałam do domu w piątek i miałam zawalony weekend pracami i nauką, to piątek okazywał się najlepszym i często jedynym dniem, żeby opublikować post. Potem miałam świadomość, że nie znajdę czasu, więc taka rutyna też może wpływać na motywację. Wybrać sobie jeden dzień w tygodniu, kiedy musi pojawić się post i tego się trzymać.

8. Możliwości
Jestem świadoma tego, że w momencie kiedy założyłam bloga zmieniłam swoje życie. Otworzyłam sobie furtkę do możliwości, do rozwijania umiejętności pisarskich i dałam sobie szansę, by mieć coś swojego w Internecie. Same korzyści.


9. Nie będę tego żałować
Tak, teraz sobie tak gadam... Nigdy jeszcze nie żałowałam tego, że się uczyłam, czy rozwijałam swoje umiejętności. Wiem, że za kilka lat, może nawet miesięcy będę żałować tego, że nie przykładałam się do czegoś tak jak należy, dnia dzisiejszego. W przypadku blogowania, bo zależało mi na nim, a np. usunęłam go bezpowrotnie. Za kilka lat strona mogła mieć 1000 obserwacji, a tak wszystko zostało zaprzepaszczone. Czasu poświęconego na rozwój się nie żałuje, za to straconego czasu, niestety owszem.

To byłoby raczej na tyle, wiadomo, że mi też czasami doskwiera brak motywacji, ale to głównie przez niemoc twórczą, która od czasu do czasu pojawia się na horyzoncie. Jeśli któraś z Was nie ma motywacji do pisania postów można zwrócić uwagę na to co napisałam, ewentualnie zrobić przerwę. Nie ma sensu pisać na siłę, ja wielokrotnie się już o tym przekonałam.

Do następnego postu
Roksana

5 komentarzy:

  1. Ja mam podobne motywacje do twoich! :) świetna notka!
    śliczne zdjęcia

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń
  2. Kompletny, długi brak weny.. Chyba zacznę pisać blogowy pamiętnik po polsku (czasem listy) a po angielsku/rosyjsku dialogi i te chmurkowe zadania + słownictwo proste, lecz wyrafinowane + gramatyka. Dzięki za wszystkie rady - gdyby nie one, to pewnie bym już nigdy nie wrócił do pisania posta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pisanie na siłę rzeczywiście nie ma sensu. Lepiej zaczekać, nie ważne jak długo i wrócić z garścią świeżych pomysłów oraz weną :)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne motywacje! Moja motywacją są nowi czytelnicy i obserwujący, oraz przemyślen komentarze!
    ---
    https://styluliczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatny post :)

    http://bysanndra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Lubię czytać komentarze. :)