niedziela, 9 lipca 2017

Co można robić jak jest się chorym? (20 pomysłów)

I mnie dopadło w końcu okropne choróbsko, przez co cały dzień mam beznadziejny humor. Zamiast jak najlepiej wykorzystać wakacyjny czas siedzę w miejscu i ocieram kapiący nos. Na termometrze temperatura 37'C, a na biurku stos zużytych chusteczek oraz leki. Nie mogę zrobić treningu, bo nie czuję się na siłach, z gitarą to samo. Muszę zrobić wolne. Szkoda mi treningu, bo wyrzeźbiłam już sobie mięśnie. W każdym razie mam nadzieję, że nie pójdą na marne efekty mojej dwutygodniowej pracy. Do końca wakacji chcę mieć pięknie wyrzeźbione ciało i w miarę dobrze grać na gitarze. Nawet nie wiecie jak mi się nudzi. Nie mogłam rano spać, więc wstałam o ósmej, bo nie mogłam uleżeć i... cały ranek oglądałam kreskówki na komputerze. No tak wiem, dziecinna jestem. Na ogół nigdy tego nie robię. Żałuję, że odstawiłam suplementy diety, gdy je brałam żadna choroba się mnie nie trzymała. Ehhh... Rozumiem, gdybym zachorowała w okresie jesiennym, czy zimowym, ale w lato to jakaś kpina. Do tego za kilka dni moje urodziny, które spędzę prawdopodobnie z obolałą głową i zatkanym nosem. Nieważne, Roksana, skończ wreszcie biadolić. Przygotowałam dla Was dzisiaj listę rzeczy, które można robić, gdy jest się chorym.


1. Obejrzyj jakiś film, bądź zrób cały maraton filmowy.

(Osobiście polecam produkcje Darrena Aronofsky'ego "Czarny łabędź" - uprzedzam, że film jest dosyć mocny, ja podczas seansu musiałam sobie robić przerwy, żeby pochodzić po pokoju, ale film wywarł na mnie bardzo pozytywne wrażenie, poza tym "Requiem dla snu", mnie się bardzo podobał, jeśli lubicie inne klimaty to zawsze można obejrzeć sobie horror np. "Ring", albo stare polskie klasyki "Dzień świra" - który swoją drogą nigdy mi się nie znudzi, albo "Seksmisja". To kilka propozycji, jeśli chcesz poznać ich więcej kliknij TUTAJ.


2. Pooglądaj swoich ulubionych youtuberów.

Jeśli szukasz jakichś komicznych filmików to zajrzyj na kanał Poszukiwacza, Abstrachuji, Beks, czy Szparagów jeśli wcześniej ich nie znałaś. 


3. Pooglądaj kreskówki. 

Serio mówię, raz na jakiś czas można powrócić do przeszłości, by na chwilę stać się dzieckiem.


4. Poczytaj Wattpada. 

Jest tam bardzo dużo opowiadań itp., na pewno znajdziesz coś dla siebie. :)


5. Poczytaj książkę.

Możesz czytać książki na temat jakiejś umiejętności np. rysowanie, jeśli lubisz rysować na pewno Ci się to przyda. Ewentualnie przeczytaj jakiś bestseller lub co tam lubisz.

6. Pisz bloga.

Jeśli nie miałaś nigdy odwagi załóż go teraz, jeśli go już masz napisz jakiś post. Możesz także popracować nad estetyką swojego skrawka internetu. 


7. Rysuj, maluj, pisz opowiadania, wiersze, artykuły itp.



8. Załóż słuchawki i puść swoją ulubioną muzykę.


9. Jeśli jesteś typem gamerki pograj w coś.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to Simsy i LOL, ale wybór gier jest bardzo duży.


10. Poucz się języka. 

To dobra forma rozrywki, a słówka do głowy wpadają. Polecam aplikacje Duolingo, Ucz się angielskiego (10 000 słowa i zwroty) oraz Angielski - Słownictwo (to już coś dla uczniów szkół średnich. Można z jej pomocą przećwiczyć swoje słownictwo.)

11. Napisz do znajomego. 

Może jemu też się nudzi?


12. Pograj na ulubionym instrumencie, jeśli masz siłę i ochotę.



13. Zdrzemnij się. 

Drzemka na pewno dobrze Ci zrobi. 


14. Możesz nadrobić zaległości, przepisywać zeszyty i trochę się pouczyć.

Jeśli chodzisz do szkoły oczywiście.

15. Jeśli czujesz się na siłach możesz posprzątać w swoim domu, albo zabrać się za porządki w szafie.

(Mi segregacja ubrań zajęła trzy dni, więc będziesz miała co robić :p)

16. Możesz zawsze pooglądać telewizję.


17. Możesz poprzeglądać memy itp. 

Znasz strony takie jak kwejk, demotywatory? 

18. Możesz porobić coś fajnego z origami, o ile masz dosyć cierpliwości.


19. Ugotuj coś dobrego do jedzenia.



20. Możesz zrobić sobie spa. Maseczki, peelingi i inne zabiegi upiększające, bo dlaczego nie? 


Ostatnio dostałam propozycję współpracy z portalem KobiecePorady.pl. Czy któraś z Was miała okazję podjąć z nim współpracę? Zastanawiam się, czy nie rozpatrzyć propozycji, ale nie wiem, czy warto. Czy ktoś jeszcze prócz mnie zmaga się z chorobą? :(

Do następnego postu myszki :*
Roksana.

9 komentarzy:

  1. Fajne pomysły, choć dla mnie bardziej na "wolne chwile" niż chorobę. Jak jestem lekko chora, to niestety nie mogę sobie pozwolić na zmianę planów i zajęć w ciągu dnia, a poważniejsza choroba niestety rozkłada na łopatki i na 90% z wymienionych przez Ciebie aktywności nie miałabym siły lub ochoty.
    Ale może tylko ja :)
    Mimo wszystko lista bardzo mi się podoba, choć - jak mówię - na inne okoliczności :)

    Pozdrawiam
    również obserwuję :)
    https://coscudownego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja podczas takiego zjawiska siedze na telefonie i pisze ze znajomymi lub ogladam YT:)

    xclaudia-wojcik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę świetne porady ale nie życzę nikomu choroby w wakacje! A tobie życzę szybkiego powrotu do zdrowia. Ja na pewno będę chora jesienią, zawsze choruję na jesień i wiosnę :) gdy jestem chora siedzę tylko na blogu albo oglądam filmy :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jak jestem chora to zazwyczaj stawiam na filmy lub seriale :D Chociaż ostatnio jak dorwała mnie grypa, to też sobie sprzątałam w domu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Choroba latem nie jest przyjemna. Zamiast miło spędzać wakacje to trzeba siedzieć w domu i się kurować. Świetne propozycje. Ja też lubię od czasu do czasu stać się dzieckiem i pooglądać kreskówki. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia!

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysły, ja właśnie pozbyłam się przeziębienia :)
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo współczuję choroby i życzę Ci szybkiego powrotu do zdrowia ;) pomysły super, aczkolwiek, ja przeważnie nawet, gdy się już rozchoruję wykonuję wszystkie czynności, które robię normalnie. Chyba, że rozłoży mnie tak, że nie jestem w stanie nic robić... wtedy kładę się i śpię ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdrówka życzę :) Chociaż chorowanie w wakacje to nic przyjemnego, fajne pomysły
    Pozdrawiam, Madda

    OdpowiedzUsuń
  9. Doskonałe pomysły na chorobę! Też chorowałam na początku lipca i cały tydzień spędziłam w łóżku z tabletem oglądając seriale, filmy i YT, najlepszy czas! :D
    LECIMY

    OdpowiedzUsuń

Lubię czytać komentarze. :)