środa, 16 listopada 2016

Pajacyk

Dzisiaj przygotowałam dla Was post o tak zwanym Pajacyku. Zacznijmy od początku, cóż to jest i na czym to polega?

Pajacyk – program dożywiania dzieci w szkołach, który od 1998 roku prowadzi Polska Akcja Humanitarna (PAH). W ramach programu finansowane są posiłki w polskich szkołach i placówkach środowiskowych. Zasięg działania Pajacyka obejmuje także kraje, w których panuje ubóstwo lub toczą się wojny i trwałe konflikty zbrojne takie, jak Somalia czy Sudan Południowy.

Dla realizacji programu stworzona została witryna internetowa Polska Strona Głodu. Za jej pomocą można go wesprzeć, klikając w brzuszek pajacyka, co powoduje wyświetlenie strony z reklamami, za co reklamodawcy przekazują na rzecz programu pieniądze.


Zaczerpnięte z Wikipedii.


Wystarczy poklikać w zaznaczonym miejscu i już w jakiś sposób pomogliśmy w akcji.


Statystki mówią same za siebie. Przeraża, szokuje i napawa złością zarazem to, że rządy całego świata są w stanie wkładać biliony dolarów na prowadzenie wojen, czyli wzajemnego mordowania ludności w imię jakieś chorej żądzy podbojów, pieniędzy, zasobów, honoru, czy swoich racji zamiast sprawienia, żeby ten świat stał się lepszy. Dlaczego nie możemy żyć w harmonii? Dlaczego pieniądze przeznaczane na wojny nie mogą zostać wydane na jedzenie i picie dla głodujących i spragnionych ludzi? Nie rozumiem tego i nie chcę zrozumieć tego, że mając pieniądze przeznacza się je na mordowanie ludzi, zamiast ocalanie ludzkich istnień. To niepojęty ludzki mechanizm pychy i despotyzmu.


Jeżeli stać nas na poświęcenie, możemy wpłacić darowiznę na rzecz akcji.


Za pomocą pogłaskania, darowania kwiatów, bądź zaśpiewania Matyldzie możemy również pomóc.


Na koniec warto udostępnić tę stronę znajomym na Facebooku, im więcej osób klika tym bardziej udaje się pomóc głodnym dzieciom. Zachęcam też do tego, by pisać na swoich stronach o tej i podobnych akcjach, o innej, równie interesującej napiszę w innym poście.

A teraz zapraszam na stronę Pajacyka i proszę o choć jeden klik, to przecież nic nie kosztuje. Chciałabym, żeby każdy podzielił się tą akcją ze znajomi na Facebooku i o ile to możliwe napisał o tym na swoim blogu. W komentarzu możecie napisać co sądzicie na temat tej i innych akcji charytatywnych i pamiętajcie, WARTO POMAGAĆ.


Do następnego postu
Roksana.

32 komentarze:

  1. Pamiętam, że była taka strona skupiająca linki do różnych podobnych do Pajacyka, a mniej popularnych, "klikanych" akcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak sobie przypomnisz adres tej strony, napisz. :)

      Usuń
  2. Kiedyś i ja wchodziłam na stronę Pajacyka, teraz jakoś zapomniałam o tym, dziękuję za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę to piękne z Twojej strony, że poświęciłaś wpis tak ważnej sprawie!
    Zgodzę się z Tobą zamiast wojen i innych przykrych sprawach powinni zaoszczędzić te pieniądze i wydać je na jedzenia i dach nad głową dla biednych i nieszczęśliwych ludzi.

    https://vviktooria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zawsze warto pomagać, zwłaszcza, że zwykłe kliknięcie nic nie kosztuje. :)

      Usuń
  4. Według mnie to jest świetna akcja. Trzeba mówić więcej o takich stronach. To wspaniałe, że można pomóc w jakikolwiek sposób i poświęcić mniej niż 10 sekund, a nie kosztuje to nic.
    Pozdrawiam

    itneverendsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Odkąd pamiętam, w komputerze miałam ustawione tak, że zaraz po włączeniu przeglądarki odpalała mi się ta strona. W ten sposób każdy, kto chciał korzystać z internetu, klikał pajacyka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy pomysł, jeśli się da też tak sobie ustawię. :)

      Usuń
  6. ooo pamietam pajacyka z dziecinstwa, zawsze przeznaczalam dla niego swoj jeden procent :)

    co powiesz na wspólną obs? ja już i to z ogromną chęcią!
    http://justemsi.blogspot.com/ odwdzięczam się za obserwację

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem zdania, że zawsze warto pomagać jeśli ma się okazje! To jest coś pięknego kiedy dajemy bezinteresownie swoją pomoc innym. Fajnie, że przypomniałaś o akcji "pajacyk" oczywiście kliknęłam. Pozdrawiam. przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każde kliknięcie się liczy, jestem podobnego zdania. :)

      Usuń
  8. Nie wiedziałam, że istnieje taka strona, oczywiście kliknęłam :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo, pamiętam jak to kiedyś w podstawówce był szał na te strony. To była najlepsza "moda" jaka kiedykolwiek mnie dotknęła. Pusta miska, Pajacyk, kiedyś dużo w to klikałam, a jednak później zaprzestałam, kategorycznie muszę do tego wrócić. Też mnie zastanawia, dlaczego ludzie stawiają na przemoc zamiast na pomoc. Ale ludzki rozum jest nie pojęty, sztuką jest go zrozumieć.

    Pozdrowionka,
    b l a c k e l e y

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moda niekiedy potrafi być naprawdę dobra. Np. teraz jest moda na zdrowie odżywianie i ćwiczenia. Swoją drogą lepsza jest moda na zdrowie, niż na papierosy i alkohol. Post o Pustej misce pojawi się w najbliższym czasie, ponieważ mam go już w roboczych. Również pozdrawiam. :)

      Usuń
  10. Taka strona to jest świetna inicjatywa, patrząc na fakt, że nie musimy nawet nic płacić żeby pomóc innym! Wiadomo, że pomoc pieniężna, pewnie bardziej mogłaby tutaj coś wnieść, ale jak wiadomo każdy gest się liczy:)
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy może sobie pozwolić na pomoc finansową, a opcja kliknięć w ramach pomocy sprawia, że każdy może "dołożyć swoje pięć groszy" w ramach akcji.

      Usuń
  11. Bardzo cieszę się z powstaje coraz więcej takich stron. :)
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę nie rozumiem. Nie napisałam nigdzie, że powstaje więcej stron podobnych do Pajacyka. Możesz sprostować o co Ci chodziło?

      Usuń
  12. muszę chyba częściej zacząć tam klikać! obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam o tej akcji, Jeden klik ode mnie! :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś codziennie wchodziłam na tą stronę, dobrze że mi o niej przypomniałaś!

    Zapraszam do mnie na nowy post! Koniecznie sprawdź, bo przygotowałam coś fajnego! ?
    ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM
    facebook



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zwróciłam Twoją uwagę na tę stronę. Na pewno wpadnę. :)

      Usuń
  15. Dobrze, że o tym napisałaś! Świetna akcja i na pewno będę starała się ją wspierać. Możemy pomóc w bardzo łatwy sposób, więc RÓBMY TO! Już wchodzę w linki ;) Masz rację. Im więcej osób się o tym dowie, tym lepiej. Myślę, że post na ten temat wkrótce się pojawi również u mnie ;) Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię natchnęłam, na im większej powierzchni blogowej znajdzie się wzmianka o akcji tym lepiej dla głodnych dzieci. Ja również pozdrawiam. :)

      Usuń
  16. Super, że o tym piszesz! Oczywiście ja klikam a po wypłacie z przyjemnością wpłacę pieniążki. Może chociaż trochę pomoge :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  17. To jest straszne. Też nie rozumiem tego jak można być takim egoistą i marnować pieniądze, podczas gdy tyle osób na świeci cierpi. Dobrze, że o tym piszesz. Już idę klikać :)
    http://hamster-and-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Lubię czytać komentarze. :)