piątek, 4 listopada 2016

Jesienna chandra, czy taka straszna?

W powietrzu czuć chłodny powiew jesieni. Jesień to pora roku podczas której najczęściej wpadamy w chandrę. Natura powoli szykuje się do zimowej hibernacji, a my czujemy jak każdego dnia coś wysysa naszą energię życiową. Nie zapominajmy, iż to, że jesteśmy ludźmi nie zwalnia nas z uczestnictwa w naturalnym kręgu pór roku. Wiosną mamy zazwyczaj najwięcej energii życiowej, wszystko budzi się do życia, my też. Latem też czujemy się pełne energii - w końcu nadchodzą wyczekiwane wakacje oraz zbliża się sezon urlopowiczów. (No chyba, że podczas letniego wypoczynku temperatury sięgają 35 stopni, wtedy faktycznie mamy ochotę zaszyć się w domu z wiatrakiem i kilkoma pudełkami ulubionych lodów.)
Jesień to de facto sezon melancholii. Przyroda traci powoli barwy, drzewa zrzucają swe kolorowe liście, których jaskrawy kolor z czasem blaknie. Mamy ochotę zakopać się pod ciepłą kołdrę z laptopem lub książką i popijając ulubiony ciepły napój dożyć do Bożego Narodzenia. W końcu święta to dobry pretekst, by w końcu wyjść spod ciepłej, bezpiecznej kołdry. Pomimo tego, że jesień daje osobom wrażliwszym na zmiany pór roku się we znaki, to jesień jest fajną porą roku. Co prawda nie ma gwiazdki, ani Wielkanocy, ani nawet wakacji, ale ma jedno święto, którego co prawda nie uznaje się w Polsce, ale jest źródłem wielu inspiracji - Halloween. Jesień można naprawdę fajnie wykorzystać. Możemy wybrać się na grzyby, porobić zdjęcia rozsypujących się wszędzie liści i coraz uboższych w nie konarów drzew. Wieczorem możemy zasiąść z ciepłym kakao i otulone ciepłą kołdrą zabrać się za nowo nabytą powieść, albo po prostu zrobić sobie maraton filmowy. Jesienią są nareszcie długo wyczekiwane orzechy oraz gruszki, jabłka i wiele innych owoców. W końcu po raz pierwszy od bardzo dawna możemy założyć sweterek, płaszcz lub kurtkę. Możemy podziwiać zmieniający się coraz bardziej z dnia na dzień krajobraz. Noc się wydłuża, co oznacza długie wieczory. No i oczywiście zmiana czasu. Jesień nie jest taka zła, mogłabym rzec śmiało, że to moja ulubiona pora roku.

Przygotowałam dla Was jesienne inspiracje, ja uwielbiem jesień, a Wy?  
Do następnej notki!
Roksana

60 komentarzy:

  1. Przepiękne jesienne inspiracje. Jak zwykle twój post, bardzo przemyślanie napisany. Jednak zauważyłam, że zmieniłaś szablon. Muszę Ci powiedzieć, że bardziej podobał mi się poprzedni, ale oczywiście to twój blog :)

    / Zapraszam na mój blog / Odwiedzam każdy blog zostawiony w komentarzu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Cieszę się, że ktoś zauważył zmianę. Poprzedni szablon mnie też się podobał, ale uznałam, że był mało funkcjonalny i co ważniejsze raziło mnie w oczy to, że część tekstu na blogu jest po angielsku, np. napis HOME, już nie mówiąc o tym, że niektóre opcje nie działy tak jak trzeba, a nie umiem bawić się jeszcze w html. Wydaje mi się, że blog jest teraz bardziej schludny, co ważniejsze posiada użyteczne przyciski np. facebook itd., które co jest istotne, działają jak należy. Mnie podoba się taki minimalizm, chociaż mogę pomyśleć nad kilkoma zmianami, jak np. zmiana nagłówka. :)

      Usuń
    2. Oczywiście niech wygląd twojego bloga jest taki, jaki chcesz :)

      Usuń
  2. Super inspiracje, kocham je oglądać, zwłaszcza jesienią :) Jeju kocham twój styl pisania, jest bardzo oryginalny i zachwyca mnie <3

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie wykonany post, zdjęcia są świetną inspiracją :)
    Widać,że w tekst włożyłaś dużo pracy ;)
    CHCE SIĘ ŻYĆ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zawsze staram się, żeby moje posty były dopracowane. :)

      Usuń
  4. Każda pora roku jest super!
    Każda ma wiele plusów ( no i minusy też).
    Lubię jesien za to, że mogę wtedy zwolnić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale to jednak jesień ma na mnie największy wpływ, chodzi o melancholię. Fajne jest to, że pory roku na każdego wpływają inaczej.

      Usuń
  5. Przepiękne inspiracje ♥
    Świetny post;)
    W wolnej chwili zapraszam
    https://wirtualniewalniety.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przepadam za jesienią, ale te inspiracje są świetne :)

    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy wpis- jesienne inspieracje BOMBA! :)
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jako mała dziewczynka uwielbiałam jesień. Teraz niezbyt za nią przepadam. Chodzież dostrzegam jeden plus w tym wszystkim - ładne stylizacje.
    Odwdzięczam się za każdy szczery komentarz.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś ubóstwiałam lato, ale wydaje mi się, że temperatury sięgające 40 stopni niezbyt mi służą, aczkolwiek każda pora roku jest cudowna na swój sposób. :)

      Usuń
  9. Ale piękne inspiracje! Wszystkie mi się mega podobaja ;) Mi jesień zazwyczaj kojarzy się ze smutkiem i przemyśleniami, chociaż wcale tak być nie musi ;D

    Napisałaś, że nie rozumiesz pewnej rzeczy w moim poście, więc pod twoim komentarzem wyjaśniłam o co mi chodziło, jeżeli jesteś ciekawa to zapraszam :D Również obserwuję :)

    Pozdrawiam ♥ #Smile
    Nasz blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesienne inspiracje są super, ale nawet one tracą urok, kiedy muszę wstać, a jest jeszcze ciemno albo gdy po ciemku wracam do domu, albo gdy wszystko mi odmarza albo przemaka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, każdy woli coś innego. Jesień to trudna pora roku. :p

      Usuń
  11. bardzo spodobal mi się twój blog i ten post właśnie dzięki takim zdjęciom coraz bardziej przekonuje się do jesieni
    obserwuję
    http://bygigisa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Będę tu zaglądać, masz talent do pisania. przyciągnełaś moją uwagę :)
    pozdrawiam
    http://noa-artpage.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie lubię jesieni i tyle. W Halloween też raczej się już nie bawię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy woli coś innego, ale nie ma co się zrażać całkowicie do tej pory roku. :)

      Usuń
  14. Wpadłam przypadkiem... ale zostaje na dłużej, Twój blog zrobił na mnie duże wrażenie od względem właśnie staranności i zaangażowania w to, co chcesz przekazać w poście. Oby było więcej takich osób, które stawiają na jakość a nie ilość. Sama dopiero się uczę, bo jestem tutaj nowa... ale już wiem, od kogo będę czerpać inspirację:)

    http://voile-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i cieszę się, że mój blog Ci się spodobał. :) Wiem jak to jest zaczynać, wszystko wydaje się czarną magią, ale nie ma co się poddawać. Bloggowanie uczy wytrwałości i myślę, że nim się obejrzysz nic nie będzie Ci obce w polskiej blogosferze.

      Usuń
  15. Moją ulubioną porą roku jest lato pomimo upałów uwielbiam lato ;)
    Jesień trochę wysysa ze mnie energię, ale staram sie walczyć ;D
    Świetny post i inspiracje ^_^
    Może wspólna obserwacja ?
    Zapraszam na --> Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię lato, ponieważ są wakacje i jest to pora roku w której się urodziłam, aczkolwiek jesień ma w sobie taki magnetyzm, nie wiem jak to działa, ale może to dlatego, że jestem melancholikiem. :D

      Usuń
  16. Bardzo lubię jesień lecz taką jak na zdjęciach, nienawidzę gdy jest szaro buro wtedy mam ochotę zawinąć się w koc i nigdzie nie wychodzić :D
    Fajny post :)
    Obserwuje :)

    https://vviktooria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, najpiękniejsza jest ta złota polska jesień, która niestety nie zawsze nas nawiedza. Wrzesień i październik to czas zmian w naturze, w listopadzie - czyli teraz nie jest już tak pięknie, przyroda przygotowuje się do zimy, jest ponuro, szaro... ale w tym też tkwi magia, że przeważnie o tej porze roku mamy okazję pobyć trochę samemu ze sobą i popijając herbatkę, zawinięte kocykiem oglądać ulubiony serial. :)

      Usuń
  17. świetne inspiracje :)
    Osobiście jesień uwielbiam za możliwość zaśnięcia w czasie deszczu (działa to jak najlepsza kołyska), za te wieczory pod kocem z kubkiem czegoś gorącego, uwielbiam te chwile!

    W wolnej chwili zapraszam na nowy post na moim "Amatorskim" blogu
    -> amator-ka.blogspot.com
    Pozdrawiam - Amatorka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię dźwięk roztrzaskujących się o ziemię kropel deszczu, to takie hipnotyzujące i piękne. Na pewno zajrzę. :)

      Usuń
  18. Nie lubię jesieni, je okropna! Jednak jak oglądam takie piękne zdjęcia, to nie wydaje się być ona taka zła :D

    Obserwuję ;)
    Pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Super inspiracje!! :)) Pozdrawiam i zapraszam na:
    maggie-fashion-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Widzę tu małe zmiany w szablonie :D U mnie na wsi to sezon pod hasłem "jedziemy na grzyby" rozpoczęty. Wszyscy teraz wybierają się do lasów z koszykami. Mój wujek wybrał się tam i przywiózł całą siatkę grzybów... trujących.

    Pozdrowionka,
    b l a c k e l e y

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ktoś to zauważył. Co do tej sytuacji z grzybami, jak to się mawia, wszystkie grzyby są jadalne, ale niektóre tylko jeden raz. :)

      Usuń
  21. Ja również bardzo lubię jesień, chociaż zależy kiedy xd

    by-mags.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajne inspiracje, uwielbiam te halloweenowe makijaże <3 Obserwuję!
    http://xartday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubię jesień i staram się wytrwać tą jesienną chandrę, pogodę, deszcz itp.
    Ile można przecież narzekać xd
    Ładne zdjęcia!

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajne te inspiracje jesienne :D ja osobiście bardzo lubie w jesieni te kolorowe krajobrazy :3
    pozdrawiam

    paulla-m.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja właśnie mam mieszane uczucia co do jesieni, bo z jednej strony herbatka i kocyk to cos cudownego, ale z drugiej naprawdę czasami taka chandra mnie dopada haha. Super inspirajce!
    Www.nixstaystrong.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. na chandrę polecam czekoladę i przytulaśnego chłopa:D obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  27. Na mnie też jesień wpływa niekorzystnie. Szczególnie te ciemne, ponure wieczory są przygbebiajace. Jednak nie jest tak źle. Dobrym sposobem na to są ćwiczenia, bieganie, dające mnóstwo energii. Mimo wszystko lubię jesień za te śliczne liście ♡ Za to leżenie w ciepełku, gdy za oknem tak zimno, pada. Jest to niepowtarzalny klimat i warto go docenić. W lecie na pewno zatesknimy do tych krajobrazów, więc nacieszmy się nimi ;) Bardzo fajnie napisany tekst. Miło się czytało. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi. Też zawsze mam tak, że latem tęsknie za jesienią, tym klimatem i możliwością otulenia się w kocyk co jest nierealne przy temperaturach sięgających 30 stopni. :)

      Usuń
  28. Bardzo fajny post. Uwielbiam inspiracje. Jesienna chandra dopada chyba każdego, w mniejszym lub większym stopniu. Ja mam na to sposób, każdą gorszą chwilę przemienić w coś produktywnego.

    http://shizuko-ai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi. :) Ja również mam podobnie. To chyba jesienią mam najwięcej weny na pisanie. Chociaż nie jestem pewna, bo zawsze byłam kopalnią pomysłów.

      Usuń
  29. Ja za jesienią nie przepadam, cały ten nastrój mnie bardzo przytłacza i nie wpływa na mnie zbyt dobrze:(
    https://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Jesień jest cudowna ze względu na super tła do zdjęć, ale pogoda mnie przygnębia.. ;/

    xclaudia-wojcik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja tam kocham jesień, a chadra trzyma mnie przez kolejne 12 miesięcy.. Wiec xd
    Sannness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Lubię czytać komentarze. :)