poniedziałek, 1 sierpnia 2016

8 powodów, dla których warto pisać bloga

Dlaczego warto pisać bloga? Zapyta ktoś, kto rozmyśla nad założeniem swojej strony. Plusów wynikających z pisania jest bardzo wiele, więc przygotowałam dla Was tego posta.


1. Kiedy zaczynasz prowadzić bloga wiesz, że prędzej czy później musisz zdobyć czytelników, kiedy już ich zyskasz jesteś świadom, że twoje treści ktoś przeczytał, co przeradza się w satysfakcję i nie ukrywajmy tego, to, że ktoś czyta nasze posty jest przecież pożywką dla naszej próżności, w końcu każdy z nas chce być doceniany i mieć powód do dumy. Inną zaletą posiadania bloga jest to, że kiedy czytelnikom szczególnie spodobają się nasze posty możemy w znaczący sposób zwiększyć swoją samoocenę. Same plusy!

2. Kiedy piszesz uczysz się jak przekazywać swoje myśli, ponadto czytając blogi innych poszerzasz swoje słownictwo, co może Ci się przydać w pracy, w szkole lub po prostu za pomocą wyszukanych słów możesz imponować innym. Wierz mi, elokwencja zawsze robi wrażenie na ludziach.

3. Kiedy czytasz blogi, które w szczególności Cię interesują możesz nabyć sporą wiedzę na dowolny temat! Czy to wędkarstwo, kulinaria… w Twoim umyśle zawsze coś zostaje, nawet z blogów lifestylowych można się dowiedzieć wiele przydatnych rzeczy. Od teraz, gdy masz bloga, sam możesz przekazywać innym to co wiesz z pomocą swojej strony!

4. Jeżeli wyczuwasz wokół siebie bariery, na przykład w kontaktach z ludźmi, to bloggowanie nie wydaje się złym pomysłem, aby przełamać lody i otworzyć się trochę na innych. Nie ma przecież bloggera, który pisałby posty nie nabierając z czasem pewności siebie.

5. Kiedy zaczynasz pisanie na swojej stronie otwierasz sobie furtkę na kontakty z innymi bloggerami. Każdy kto pisze bloga jest człowiekiem, któremu chce się coś robić w życiu, więc odkąd zostałeś wdrożony w bloggowanie i istniejesz w tym magicznym internetowym świecie możesz zapoznać innych „wybrańców”, którzy wyruszyli na podbój Internetu z klawiaturą pod pachą.

6. Myślę, że nawet jeżeli zaprzestaniesz pisać swojego bloga, to po latach miło będzie Ci wspominać stare dobre czasy, kiedy miałeś „fazę” na bloggowanie. Taki blog to fajna pamiątka.

7. Niewątpliwie kiedy piszesz, dokonujesz swojej samorealizacji, gdy piszesz już od dłuższego czasu widzisz zmianę w formie pisania, nie raz możesz odczuwać wstyd i dręczącą myśl kiedy czytasz swoje stare posty„Jezu… to ja to napisałam?”, ale to jest właśnie dowód, że kształcimy wciąż swój styl pisania i wciąż się r o z w i j a m y. Oprócz kojącego uczucia samorealizacji dostarczamy sobie przyjemności. Bądźmy szczerzy, czy są dobrzy bloggerzy, którzy piszą bez krzty przyjemności i pasji? A propos pasji! Gdy wciągasz się coraz bardziej w odmęty blogosfery pomału rodzi się w Tobie iskra pasji, a pasja to rzecz święta!

8. W końcu robisz coś ze swoim życiem, masz zajęcie, dni nie są już takie nudne, kiedy masz włączoną przeglądarkę, w niej kartę „blogger” i klawiaturę pod ręką. Nareszcie czujesz, że masz misję, że robisz coś dla innych – chwalebne. 

Do następnej notki
Roksana

15 komentarzy:

  1. Świetnie to napisałaś, z wszystkimi punktami się zgadzam :)
    Pisanie bloga to naprawdę wspaniałe zajęcie.

    Pozdrawiam serdecznie
    Zapraszam do siebie:
    slowandminimal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. O! Mam kolejny powód!
    Możliwość zarabiania. Nie wiem, jak to dokładnie działa, jednak czytałam, że w jakiś sposób można zacząć zarabiać na blogu. Znając życie, pewnie nie są to kosmiczne kwoty, jednak zawsze miło, gdy parę monet wpadnie do kieszeni :)
    Poza tym wymieniłaś chyba wszystkie zalety blogowania. Głównie polubiłam to za wolność w wyrażaniu myśli i w kreowaniu własnego zakątka internetu. Fascynujące jest, że to właśnie ja decyduję o tym, co inni będą czytać, a także, że właśnie w ten sposób mogę zaprezentować się światu.
    Pozdrawiam,
    Marika.
    Papierowe Myśli

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że takie podsumowanie plusów wynikających z prowadzenia bloga może być dla wielu bardzo przydatne. Sama chętnie sobie przypomnę i uświadomię jak bardzo mnie to kształtuje :) Przejdę do czytania ^^ Zauważyłam, że od kiedy piszę na blogu moje oceny z J. polskiego poprawiły się. Z 4 wskoczyłam 5 :) Zdziwiło mnie to, ale dzięki temu widzę moje postępy. W blogswerze można spotkać wielu wartościowych ludzi. Pisanie ze sobą co jakiś czas może przerodzić się w dłuższą znajomość. Uczucie, że coś robisz, w pewien sposób pomagasz innym jest cudowne. Czujesz się po prostu dowartościowany i dumny z siebie :) Wszystkie te punkty są bardzo prawdziwe i nie ma już wątpliwości, że WARTO być blogerem. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się ze wszystkim. :D Szczególnie z punktem siódmym. :D Jak patrzę na swoje stare posty, to serio ubolewam nad tym jak i co pisałam. A pierwsze rozdziały opowiadania... W ogóle beznadzieja! XD

    OdpowiedzUsuń
  5. Zagadzam się w zupełności, szczególnie z punktem siódmym :)
    Hardkorowo Normalna

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie blog to tylko i wyłącznie pasja. Miło, że są z tego także inne korzyści, ale gdybym tego nie kochała, to i tak nic by z tego nie było. :D Punkt siódmy jest jak najbardziej prawdziwy. Zawsze gdy mam wrażenie, że cofam się w rozwoju przeglądam stare posty. Ale wstyd!

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć. Weszłam na twojego bloga pzypadkiem. I ja go chyba zaobserwuję. Jest przejrzysty, dobrze się czyta. Jak będziesz miała chwilę zajrzyj na mojego bloga http://dziwnyblogizzy.blogspot.com/
    Oprócz tego prowadzę kanał na Youtube. Nagrywam filmiki także warto :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie to napisałaś. Zgadzam się z tobą w 100 %. Nie wiem jak inni, ale nie wyobrażam sobie tak po prostu teraz przestać prowadzić bloga. Blog stał się częścią mnie :)

    Przewertowałam kilka twoich innych postów, wspaniale piszesz, więc staję się twoim dwudziestym pierwszym obserwatorem :)

    Pozdrawiam serdecznie, MÓJ BLOG - zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się z każdym powodem dlaczego warto blogować :) Wszystko idealnie opisałaś. Na tę chwilę nie moge sobie wymyślić kolejnego argumentu :P
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokładnie pewności siebie dodaje i to chyba jak dla mnie największy plus ^^ Miło się czytało :D

    grlfashion.blogspot.com
    zapraszam:* odwdzięczam się za każdą obserwację ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. Posiadanie bloga ma wiele plusów, ale znajdą się również małe minusy. Dla mnie blogowanie jest przede wszystkim pasją, ale dzięki swojej stronie zyskałam również pewność siebie ^^ Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja piszę głównie z powodu nr 2 i 8 :) Pozdrawiam i zapraszam ;
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  13. Blog to fajna pamiątka. W całym poście najbardziej zwróciłam uwagę właśnie na te słowa. Będąc jeszcze 13-latką założyłam swojego pierwszego bloga i wstawiałam tam wiele śmiesznych swoich zdjęć, ale niestety nie pogodzilam później nauki z blogowaniem i tak musiałam usunąć bloga 'publicznie'. Do dziś mogę na niego wchodzic i czytać moje wpisy, które są tak dziwne, że aż śmieszne i miło tak czasami wrócić do wspomnień. Dzięki blogowi zyskałam parę pamiątek z tego okresu mojego dzieciństwa, gdyż nigdzie oprócz bloga nie wstawiałam i nie robiłam zdjęć. :))
    pozdrawiam xx
    świetny post
    in-the-white.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Widzę nowy szablon, bardzo ładny. Ja widzę zmianę w swoim sposobie pisania i przydaje się to właśnie w szkole. Kiedy widzę te stare notki... haha!
    Pozdrawiam, passionsmy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Dokładnie! Blog jest świetnym miejscem, żeby wyrzucić to, co tam buzuje w główkach, a świadomość, że komuś się to podoba? Tym lepiej!
    mslx-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Lubię czytać komentarze. :)