piątek, 29 lipca 2016

TAG Czas wakacji + prosty przepis na orzeźwiającą lemoniadę

Jako, że są wakacje, a ja lubię odpowiadać na pytania przygotowałam dla Was ten wakacyjny Tag.

1. Ulubione lody?
Bakaliowe, czekoladowe, stracciatella, gumą balonową też nie pogardzę. :p

2. Twój ulubiony owoc?
Jabłko.

3. Morze czy jeziora?
Morze.

4. Sandały czy Japonki?
Sandały.

5. Ulubiony kolor lakieru do paznokci?
Jakiś jasny, pastelowy.

6. Lubisz wieczorne spacery po plaży?
Pewnie.

7. Lubisz się opalać?
Nie za bardzo.

8. Jednoczęściowy czy dwuczęściowy strój?
Jednoczęściowy.

9. T-shirt czy top?
T-shirt.

10. Spódnica czy szorty?
Szorty.

11. Sukienka czy spódnica?
Sukienka.

12. Baseny otwarte czy zamknięte?
Baseny zamknięte.

13. Rolki czy rower?
Rolki.

14. Trampki wysokie czy niskie?
Niskie oczywiście.

15. Ulubiony napój orzeźwiający?
Lemoniada.

16. Ulubiony zestawienie ubrań w upalny dzień?
T-shirt, szorty… nie wiem co jeszcze, w lecie ubieramy się lekko.

17. Gdzie zamierzasz spędzić wakacje?
Nie będę mówić, żeby nie zapeszyć.

18. Co zazwyczaj robisz w późne wakacyjne poranki/wczesne popołudnie?
Różnie, idę na spacer, piszę post na komputerze, oglądam film, czytam coś…

19. O której godzinie zazwyczaj wstajesz/idziesz spać w wakacje?
Coś koło północy, lubię zostawać do późna.

20. Jak uważasz, że wakacje to sezon blogowania?
Tak, ponieważ ludzie mają wówczas więcej czasu, nie ma szkoły, ludzie biorą urlopy, ma się więc czas na pasje.

21. Grill czy ognisko, co wolisz?
Ognisko, zdecydowanie.

22. Upał czy ciepło?
Ciepło.

23. Gdzie wolisz się opalać na molo czy na plaży?
Na plaży.

24. Lody włoskie czy Amerykańskie?
Lody włoskie.

25. Na plaży koc czy ręcznik?
Koc.

________________________________________________________________________________

Znalazłam dla Was jeszcze ciekawy przepis na orzeźwiającą lemoniadę.


Składniki na 4 porcje:

2 pomarańcze
2 cytryny
1 limonka lub dodatkowa cytryna
4 łyżki cukru
6 nasion kardamonu
gałązka mięty
litr zimnej wody
kilka kostek lodu

Sposób przygotowania:

Pomarańcze, cytryny i limonkę dokładnie umyć. 1 pomarańczę i 1 cytrynę pokroić na półplasterki, włożyć do dzbanka, zasypać cukrem i wymieszać. Wstawić do lodówki. Nasiona kardamonu delikatnie rozgnieść i wyłuskać owoce, włożyć na rozgrzaną małą patelnię i podgrzewać przez około 1 minutę aż uwolnią swój aromat. Dodać do dzbanka z cytrusami, włożyć gałązkę mięty i wymieszać. Wstawić do lodówki na minimum godzinę (można dłużej), od czasu do czasu można zamieszać i ugnieść końcem łyżki. Wlać zimną wodę do dzbanka, dodać sok wyciśnięty z drugiej pomarańczy, sok z cytryny i limonki i dokładnie wymieszać długą łyżką. Przed podaniem dodać kostki lodu.

Źródło: Kwestia smaku

Jeśli ktoś chce może wykonać ten Tag na swoim blogu.
Edit: Wprowadziłam na blogu etykiety, jeżeli zmiana się Wam nie podoba, albo te etykiety Was denerwują piszcie śmiało w komentarzu.

Do następnego postu!
Roksana

12 komentarzy:

  1. Jeżeli chodzi o mnie to najbardziej lubię zwykłe lody śmietankowe. Najlepszy smak ♥ Straciatella też pyszne. Pamiętam jak jadłam włoskie lody Oreo. Bardzo mi smakowały. Na pytanie 2-6 odpowiedziałabym podobnie :D Lubię się opalać; 8 tak samo; 9 - chyba wolę top; 10, 11 tak jak Ty; 12 - otwarte; 13 - rower; 14 - też niskie; 15 - jakieś koktajle owocowe; 16 - krótkie spodenki; koszulka na ramiączka; 17 - w domu, 18 - wtedy jestem po ćwiczeniach, więc biorę prysznic a potem zasiadam do laptopa; 19 - różnie (23-1); 20 - trochę tak, ale zauważyłam, że ludziom w wakacje tym bardziej się nie chce :D; 21 - ognisko; 22 - ciepło; 23 - plaża; 24 - włoskie; 25 - koc. Pozwoliłam sobie odpowiedzieć na te pytanka ;) Lemoniada na pewno orzeźwiająca. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz mam smaka na tą lemoniadę!

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O mateczko... jakie jest magiczne zaklęcie na tą lemoniadę, żeby od razu się pojawiała :>?

    http://czarny-kotyszek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. oooo lemoniada musi być pyszna, oczywiście ja bym wolała wersje bez cukru żeby było bardziej zdrowo :)

    vanillia96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy tag! <3
    Ja też nie za bardzo lubię się opalać i wolę szorty od spódnicy.
    Przepis na lemoniadę na pewno wykorzystam!
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  6. O tak, ja także lubię odpowiadać na pytania. :) Lody włoskie są pyszne, uwielbiam je. Lemoniadę na pewno zrobię, ale raczej w dzień, w który będzie gorąco, bo na razie ciągle pada deszcz. Zgadzam się, że wakacje to sezon blogowania, mam wrażenie, że w tym okresie przybywa bardzo dużo blogów. I dobrze! :D Arleta

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny post i super przepis ^^
    Zapraszam do siebie, jestem na bloggerze od wczoraj ;)
    http://zakreconyswiat78.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, oj, wiele nas różni raczej, ja nienawidzę lodów bakaliowych i wolę dużo bardziej amerykańskie od włoskich :D Ogólnie ciekawy tag, a od patrzenia na lemoniadę aż pić się chce, będę musiała ją zrobić niedługo!
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe odpowiedzi :) niestety nie mogę obserwować Twojego bloga, bo w bloggerze występuje jakiś błąd,ale mam nadzieję,że to naprawią :)
    świetnie piszesz <3

    CHCE SIĘ ŻYĆ

    OdpowiedzUsuń
  10. Na większość pytań odpowiedziałabym podobnie. Koniecznie będę musiała wykonać taką lemoniadę ^^ Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny blog :P zapraszam do mnie: http://maksimilion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Lubię czytać komentarze. :)