piątek, 22 lipca 2016

25 sposobów na to, jak spędzić wakacje, kiedy nigdzie nie wyjeżdżasz

Co można robić w wakacje? Wielu z nas zadaje sobie to pytanie, kiedy nuda naprawdę doskwiera, a na upragnioną podróż na koniec świata się jakoś nie zanosi. Przygotowałam dla Was 25 rad jak można zagospodarować sobie wolny czas, kiedy wakacje spędzamy w domu.

1. Pójdź na spacer, poznawaj okolicę. W wakacje masz bardzo dużo czasu, więc bierz ze sobą swojego pupila i wyruszaj zwiedzać okolicę.

2. Idź na piknik, piękna pogoda nie będzie trwać wiecznie, korzystaj póki nie nadejdzie deszczowa pora.

3. Pojeździj na rowerze, to przyjemność sama w sobie.

4. Mówisz, że nie masz talentu? Bzdura, to że nie wychodzi Ci nawet narysowanie dwóch takich samych oczu, to nie znaczy, że nie masz talentu, po prostu masz za małe u m i e j ę t n o ś c i, więc zacznij rysować.

5. Próbuj nowych rzeczy, łów ryby, pisz bloga, graj na jakimś instrumencie, spróbuj coś upiec, zasmakuj wszystkiego co przyjdzie Ci do głowy.

6. Puść głośno swoją ulubioną muzykę i relaksuj się przy jej magicznym brzmieniu, możesz też potańczyć.

7. Pisz dziennik z wakacji, podczas roku szkolnego miło Ci będzie wspominać.

8. Jeżeli narzekasz na nudną i ponurą atmosferę wejdź na jakąś stronę z kawałami, tutaj masz jedną ze stron do tego przeznaczonych KLIKNIJ TUTAJ

9. Poczytaj jakąś książkę, lekturę wybierz już według swojego gustu.

10. Posprzątaj w swoim pokoju, może to nie jest najlepsze zadanie dla ludzi lubiących artystyczny nieład, aczkolwiek kiedyś w końcu trzeba zrobić letnie porządki.

11. Pamiętasz swoje postanowienie noworoczne w którym obiecałaś sobie, że zrzucisz kilka ładnych kilogramów? Jeszcze się go nawet nie tknęłaś? Więc zabieraj się z przed komputera, ubieraj swoje sportowe buty i idź biegać. Samo się nie zrzuci!

12. A pamiętasz swoje legendarne puzzle, które dostałaś wiele lat temu, a jeszcze nie miałaś okazji (a raczej chęci - 1000 części, też coś!) ich ułożyć? Zabierz się dziś za nie, a kiedy skończysz włóż w ramkę, znajomym opadnie szczęka jak to zobaczą, trzeba nie lada wysiłku i cierpliwości (i czasu), żeby to ułożyć.

13. Jeżeli jesteś kreatywna możesz pobawić się grafiką w gimpie lub photoshopie. (Uprzedzam, że testowałam gimpa i trzeba po raz kolejny użyć c i e r p l i w o ś c i, jeżeli brakuje Ci tej magicznej cechy Twój komputer może równie magicznym przypadkiem wypaść przez okno.)

14. Zrób sobie maraton filmowy (albo serialowy, wedle uznania), zaproś przyjaciół, przygotuj przekąski i rozpocznij maraton, co na pierwszym miejscu? Horror, thriller?

15. Masz Facebooka, GG itp.? Jeśli nie masz - załóż, zawsze można spędzić kilka chwil na pogawędce z osobą, która mieszka na drugim końcu Polski i prawdopodobnie nigdy się nie spotkacie, ale grunt to komunikacja!

16. Wróciłaś już biegów? Co tak szybko? Włączaj teraz muzykę i rób aerobik.

17. Słyszałaś o kolorowankach dla dorosłych? Kup sobie dobre kredki i książkę z kolorowankami, jeśli nie wiesz gdzie takie znaleźć nic nie szkodzi, od czego jest wujek google i drukarka, znajdź kolorowankę, która Cię interesuje i bierz się za kolorowanie.

18. Grasz w gry, ale w roku szkolnym nie masz na to czasu? Na co czekasz?! Odpalaj swoją ulubioną grę i ciesz się, póki możesz robić co Ci się podoba.

19. Jeśli lubisz rośliny możesz coś wsadzić, co powiesz na awokado?

20. Interesujesz się kosmosem, czy po prostu lubisz patrzeć na Księżyc i obserwować gwiazdy? W nocy idź na zewnątrz i spędź kilka chwil rozmyślając o istocie małego człowieczka na miarę wszechświata.  

21. Pobijaj rekordy np. ułóż najwyższy domek z kart, stawiaj sobie wyzwania, a może kiedyś pobijesz rekord Guinnessa.

22. Rób wakacyjne zdjęcia, sobie, przyrodzie, sąsiadowi, rodzinie, wszystkiemu.

23. Zrób to, o czym marzyłaś cały rok.

24. Odkrywaj siebie.

25. Żyj każdą chwilą i nie myśl o przeszłości, ani o przyszłości.

A Ty jak korzystasz z wakacji? Spędzasz je w domu, czy podróżujesz? 

Do następnej notki!
Roksana

14 komentarzy:

  1. Ja podróżuje, ale ten post mi się naprawdę przydał. Blog jest świetny, prowadź go tak dalej! Może spodoba ci się mój blog? Podam linka: http://cheerswiat.blogspot.com/. Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odnoszę bardzo dominujące wrażenie, że nie przeczytałaś postu i chodziło tylko o reklamę Twojego bloga.

      Usuń
  2. A co zrobić jak nigdzie nie wyjeżdzam a nie chce mi się żyć?

    Pozdrawiam ze świata czerni, bieli i kolorowych ciapek
    http://czarny-kotyszek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Odnośnie punktu czwartego. Polecam do rysowania świetną książkę - "Rysunek. Odkryj swój talent dzięki prawej półkuli mózgu". Pokazuje ona, że nie trzeba mieć talentu, by móc ładnie rysować. Każdy może się tego nauczyć, podobnie jak jazdy na rowerze, czy pływania. Jest tam zestaw ćwiczeń, które mają ułatwić nabycie tej umiejętności.
    Do listy dodałabym pójście do teatru, kina, na koncert, na wystawę :)
    Poza tym świetny artykuł!
    Pozdrawiam,
    Marika.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny post. :D
    W tamte wakacje dużo nocy przeleżałam na trampolinie i patrzyłam w gwiazdy. W tym roku jest za zimno. :c

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne porady, ja na szczęście nie poturbuję żadnych wakacyjnych wspomagaczy, bo mam zajęcia na całe dwa miesiące. Pracuję pięć dni w tygodniu po siedem godzin, więc czas wolny między pracą poświęcam na bloga. Dni wolne mam dla znajomych i mojej sympatii więc nie mam czasu nawet kichnąć :D
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej. Te rady to coś dla mnie. Może wreszcie ktoś mnie zainspiruje do ruszenia się z domu. Przechodzę do czytania ^^ ... Czasem fajnie wyjść na samotny spacer. Żałuję tylko, że nie mam pieska, który byłby dobrym pretekstem do tego :/ Rower towarzyszy mi prawie codziennie. Racja! - kupuję ołówki i biorę się za rysowanie. Szkoda, że do tej pory to zaniedbałam. Ciągle próbuję nowych rzeczy w kuchni. Czasem wychodzi, czasem nie. Zawsze się czegoś nauczę :) Jednak po dzisiejszej kolacji mam mdłości :/ Coś mi nie wyszło :P Jeżeli chodzi o relaks to rzadko mi towarzyszy w te wakacje. Jakoś cięgle chodzę spięta. Chociaż ostatnio na łące, gdy się opalałam całkowicie się wyłączyłam. Polecam. Pamiętnik? Hmm.. myślałam ostatnio nad tym i może spróbuję coś pisać. Przeczytałam już (albo dopiero) dwie książki. Teraz czekam na kolejną :) Porządki niedługo mnie czekają. Nie tylko w pokoju bo mały remont spowodował syf w całym domu :/ Mogę się pochwalić, że moje postanowienie noworoczne realizuję. Ćwiczę od początku wakacji i jeszcze ani przez chwilę się nie poddałam. Puzzle to fajna zabawa. Mój "maraton" trwa od trzech dni, a nosi tytuł "Pamiętniki wampirów". Przypomniałaś mi, że miałam wypróbować kolorowanki :D Z tego posta dużo wyniosę. Dzięki! O właśnie! Simsy, o nich też zapomniałam. Pamiętam jak jako dziecko robiłam domki z kart. Było to bardzo wciągające, a zarazem denerwujące. Całe wakacje spędzam niestety w domu :/ Cóż, trzeba jakoś przetrwać. Muszę przyznać, że naprawdę przydatny post. Oby więcej takich. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. post idelany dla mnie:D spędzam wakacje w domu i postaram sie je mimo to wykorzystac na 100%, super kreatywny post, napewno wykorzystam twoje rady;)

    http://justbasicstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. niestety, ale spedzam je w domu, mysle ze rodzice za rok pozwola mi juz samej gdzies wyjechac :) nie moge sie tego doczekac!
    obs i mam nadzieje na rewanz :)

    za wszystko się odwdzięczam ( odpowiadam na obs) JUST EMSi

    OdpowiedzUsuń
  9. Suuper pomysły, świetne na nudę. Ja akurat zostaję w domu, więc do czegoś się zastosuję ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://snowarskakarolina.blogspot.com/
    PS: Obserwuję, liczę na rewanż.

    OdpowiedzUsuń
  10. 1. Pójdź na spacer, poznawaj okolicę. W wakacje masz bardzo dużo czasu, więc bierz ze sobą swojego pupila i wyruszaj zwiedzać okolicę.
    Okolicę już znam całą. Caluteńką, na spacerze już byłam.
    3. Pojeździj na rowerze, to przyjemność sama w sobie.
    Nie mam gdzie jeździć xD
    4. Mówisz, że nie masz talentu? Bzdura, to że nie wychodzi Ci nawet narysowanie dwóch takich samych oczu, to nie znaczy, że nie masz talentu, po prostu masz za małe u m i e j ę t n o ś c i, więc zacznij rysować.
    Poszłam do szkoły plastycznej, będą mnie tam męczyć, więc...na razie nie :<
    5. Próbuj nowych rzeczy, łów ryby, pisz bloga, graj na jakimś instrumencie, spróbuj coś upiec, zasmakuj wszystkiego co przyjdzie Ci do głowy.
    Piekłam śpiewałam, tańczyłam, pisałam blogi a nawet grałam na harmonijce ;x;
    6. Puść głośno swoją ulubioną muzykę i relaksuj się przy jej magicznym brzmieniu, możesz też potańczyć.
    Zrobione.
    7. Pisz dziennik z wakacji, podczas roku szkolnego miło Ci będzie wspominać.
    Już na to wpadłam, parę dobrych stron zapisane.
    9. Poczytaj jakąś książkę, lekturę wybierz już według swojego gustu.
    Ech, na razie mi wystarczy, ponad 900 stron w miesiąc, mój rekord ;v;
    13. Jeżeli jesteś kreatywna możesz pobawić się grafiką w gimpie lub photoshopie. (Uprzedzam, że testowałam gimpa i trzeba po raz kolejny użyć c i e r p l i w o ś c i, jeżeli brakuje Ci tej magicznej cechy Twój komputer może równie magicznym przypadkiem wypaść przez okno.)
    Już się pobawiłam....Na razie wystarczy.
    14. Zrób sobie maraton filmowy (albo serialowy, wedle uznania), zaproś przyjaciół, przygotuj przekąski i rozpocznij maraton, co na pierwszym miejscu? Horror, thriller?
    Nie mam tutaj znajomych, a sama filmów nie oglądam.
    15. Masz Facebooka, GG itp.? Jeśli nie masz - załóż, zawsze można spędzić kilka chwil na pogawędce z osobą, która mieszka na drugim końcu Polski i prawdopodobnie nigdy się nie spotkacie, ale grunt to komunikacja!
    Tak...Wiem coś o tym....Już piszę cały czas :>
    18. Grasz w gry, ale w roku szkolnym nie masz na to czasu? Na co czekasz?! Odpalaj swoją ulubioną grę i ciesz się, póki możesz robić co Ci się podoba.
    Gram gram, w rok szkolny też mam czas.
    19. Jeśli lubisz rośliny możesz coś wsadzić, co powiesz na awokado?
    Awokado wsadziłam w roku szkolnym, teraz wsadziłam brzoskwinię (i wykiełkowała xD)
    22. Rób wakacyjne zdjęcia, sobie, przyrodzie, sąsiadowi, rodzinie, wszystkiemu.
    Zrobione, cały ogródek obfociony!
    23. Zrób to, o czym marzyłaś cały rok.
    A o czym ja marzę? Chwila...przecież już widziałam konia, przejeżdżał tutaj.
    24. Odkrywaj siebie.
    Nie mam już nic do odkrycia. Chyba.

    25. Żyj każdą chwilą i nie myśl o przeszłości, ani o przyszłości.
    Nie umiem tak ;v;
    Pozdrawiam , Charlie ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. 25. Carpe diem? I to mi pasuje, nie będę roztrząsał starych spraw i martwił się na zapas! Ale... Co do garnituru - to się nie sprawdza xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytanie książek też bardzo polecam i wszelakie kursy w dziedzinie, którą się interesujesz :) Od wczoraj czytam "Był sobie pies" - bardzo wzruszająca i skłaniająca do przemyśleń lektura.

      Usuń
  12. Pkt 23 i 25 podoba mi się najbardziej :D

    OdpowiedzUsuń

Lubię czytać komentarze. :)